dilluns, 9 de març del 2009

La Biblioteca Virtual de Premsa Històrica



Fa uns dies, ho vaig llegir al diari Público, i em va picar la curiositat. Hui hi he accedit, i m’ha sorprés agradablement. El que fa uns anys suposava capbussar-se en muntons de paperassa i pols, molta pols, comença a trobar-se a l’abast nostre, amb un clic. M’estic referint a la Biblioteca Virtual de Premsa Històrica, un projecte en marxa, resultat d'un procés de digitalització cooperativa del Ministeri de Cultura, les comunitats autònomes i altres institucions de la memòria, amb el que es pretén, simultàniament, preservar i fer accessibles uns materials bibliogràfics que es caracteritzen per ser exemplars únics i, per tant, de difícil accés.
Evidentment me n’he anat de cap a les capçaleres del País Valencià. I encara hi he trobat alguns buits importants: Ni El Tio Cuc, ni La Traca. Tampoc n’hi ha encara res d’Ontinyent: ni Benicadell ni Onclar. De prop, n’hi ha prou d’Alcoi, també d’Alacant, i de València, i de Benicalap, que abans de ser barri del Cap i Casal va ser poble.
La iniciativa em sembla magnífica. Per això us anime a compartir-la.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada